Titulní obrázek

General Motors musí snížit hmotnost vozů do roku 2016

Koncern General Motors nyní pořádně neví, jak má naložit se svými sliby. Tedy, snížit hmotnost vozů o 15 %. První na řadu přijde model Opel Ampera.

Jeden z prvních opravdu použitelných elektromobilů nejspíš dostihne vlna downsizingu. I když Opelu Ampera v útrobách pracuje jen malý čtyřválec o objemu 1,4 litru a výkonu skromných 86 koní, normovaná spotřeba nejspíš není tak ideální, jak by si GM přálo. Hmotnost je 1732 kilogramů, za nízkou se rozhodně považovat nedá.

Na rozdíl od některých elektromobilů, které vznikly až přestavbou z obyčejného auta, byla Ampera stavěna už od počátku jako auto s elektrickým pohonem.

Dosavadní atmosféricky plněná čtrnáctistovka má uvolnit místo přeplňovanému zážehovému tříválci. Objem nebude větší než 1,2 litru, ve hře je i varianta s objemem jednoho litru. 

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Motor už koncern vyvíjí s jedním z čínských partnerů a pokud všechno bude fungovat tak, jak má, dostane Ampera nový agregát s prvním chystaným faceliftem v roce 2015. A společně s Amperou samozřejmě i dva příbuzné modely - Chevrolet Volt a Cadillac ELR, ale ani jeden se u oficiálně neprodává.

Koncern GM se zavázal snížit hmotnost u svých modelů o 15 % do roku 2016. Uvidíme, zda se plány uskuteční.