Titulní obrázek

Opel Ampera se těší vzrůstající popularitě

Produkt německé automobilky Opel Ampera zaznamenává na evropském trhu úspěchy. Elektromobil s prodlouženým dojezdem je populární především v Nizozemí, Německu a Švýcarsku.

Letos v květnu se stal Opel Ampera nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Ve svém segmentu aut s elektrickým pohonem měl více než pětinový podíl na trhu.

V květnu automobil dokonce zaznamenal více jak 77% podíl na nizozemském trhu osobních vozů s elektrickým pohonem. Při pohledu na statistiky za prvních pět měsíců letošního roku tvoří více než polovinu elektromobilů prodaných v Nizozemsku právě Opel Ampera.

Ampera je rovněž nejprodávanějším elektromobilem na německém trhu, kde má v daném segmentu více než třetinový podíl na trhu. Ve Švýcarsku pak má dokonce více než 44% podíl na trhu.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

„Zejména na trzích s vládními pobídkami, jako je Nizozemsko, jsme si vedli velmi dobře," uvedl Enno Fuchs, který se stará o zavedení elektromobilů Opel na trh.

Stejnou zkušenost má i vedení společnosti Nissan. Japonská automobilka na norském trhu během půl roku prodala tisíc exemplářů elektrického modelu Leaf. Úspěch na trhu této severské země vedení automobilky přičítá vládní podpoře a rozvinuté infrastruktuře dobíjecích stanic.

Sama automobilka model Ampera nazývá elektromobilem s prodlouženým dojezdem. Automobil je zprvu poháněn elektromotorem o výkonu 111 kW, který svoji energii čerpá z lithium-iontových baterií o kapacitě 16 kWh. Jakmile jsou akumulátory vybity, což se stane zhruba po 40 až 80 kilometrech podle stylu jízdy a daných podmínek, je jakožto generátor elektřiny spuštěn zážehový spalovací motor. Ten z objemu 1,4 litru poskytuje výkon 63 kW.