Titulní obrázek

Opel plánuje rozšíření prodeje v Číně

Automobilka Opel v minulém roce prodala na čínském trhu jen 5.000 vozů. Ovšem také plánuje, že v budoucnu prodá o 25.000 automobilů více. Toto rozhodnutí nebude mít své výsledky samozřejmě hned.

Počet prodaných Opelů v nejlidnatější zemi světa tak má postupně růst na 10, 20 a 30 tisíc kusů za rok. Tyto plány nejsou nijak nereálné nebo příliš ambiciózní. Vždyť jen koncern General Motors, spolu se svými zdejšími partnery během loňského roku v Číně prodal 2.547.171 nových vozů. Opel hledá také nové trhy, na které bude chtít v blízké době vstoupit. V hledáčku je Austrálie, severní Afrika, Jižní Amerika a Střední východ. Prodej vozů Opel na australském trhu má být zahájen ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Vedle Číny pak chce rüsselsheimská automobilka posílit své aktivity v Izraeli, Rusku a Turecku. Německé odbory na vedení Opelu tlačí, aby hledalo možnosti, kam své automobily vyvážet. V současnosti je automobilka takřka výhradně závislá na evropském trhu, na kterém však prodeje klesají. Opel a sesterská značka Vauxhall sídlící ve Velké Británii v roce 2011 na evropských trzích (včetně Ruska a Turecka) prodaly zhruba 1,21 milionu aut.

Opel v prvním čtvrtletí letošního roku zaznamenal ztrátu 256 milionů dolarů (zhruba 4,9 miliardy korun). Šéf automobilky Karl-Friedrich Stracke odmítl, že by Opel spolu s Vauxhallem v posledních 10 letech vykázal ztrátu 14 miliard dolarů, jak některé média odhadovala. Toto číslo se totiž podle jeho slov týká evropské divize GM, která donedávna zahrnovala i dlouhodobě ztrátový Saab. Navíc je v tomto čísle započítána problémová továrna koncernu ve Štrasburku, která vyrábí převodovky.