Opel se vrací na okruhové závody a rallye

Automobilka Opel se nyní nachází v krizi, propouští, uzavírá továrny apod. Neúspěchy si chce vynahradit na okruhových závodech a v rallye. Opel spoléhá na nedávnou představený model Adam.
Německá značka neprožívá šťastné období. Má sice vcelku novou a povedenou modelovou řadu, ale patří také k nejohroženějším evropským značkám.
S nepřízní osudu se však Opel snaží bojovat. Vyměnil management a rozhodl se oživit vzpomínky na radostná léta. V rallye byla auta z Russelheimu slavná na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. V roce 1982 dokonce s Asconou 400 vyhrál světový šampionát.
Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.
Jenže pak se Opel ze soutěží postupně vytratil a k vidění byl především na okruzích s první generací vectry a s kupé calibra. Po více jak třiceti letech se Opel do rallye vrací. Vybral si k tomu stylové mini adam, které začal prodávat v letošním roce.
Auto je připravené ve specifikaci FIA R2 a soutěžit bude v rámci německého šampionátu ADAC Rally Masters. Zákazníci budou své upravené adamy prohánět v soutěži ADAC Opel Rally Cup a budou bojovat o finanční odměny.
Opel má strategii pro rallye připravenou až do roku 2016 a vedle modelu Adam plánuje v budoucnosti proniknout i na mezinárodní scénu s ostrou rallyeovou verzí příští generace corsy.
Pro okruhy Opel na příští sezonu připravil Astru OPC, která bude jezdit německý šampionát VLN Endurance Championship. Astra bude mít i svůj vlastní pohár Astra OPC Cup a vrcholem sezony pak bude čtyřiadvacetihodinovka na Nürburgringu.